20.06.2024 | 21:52

НАТФИЗ отваря „Музей на емоции“, творчески проект и пърформанс по идея на Александър Манджуков, съобщават от академията за театрално и филмово изкуство. Участват първокурсници от специалността „Театър на движението“. Използвана е музика на Бах, Вивалди, както и природни звуци.

Премиерата е на 27 октомври.

„Фокусът на представения артистичен проект e интервенция между артист и професионалист от друга област, с акцент върху една от основните теми на проекта – емпатията. Като професионален артист от сферата на танцовия театър откривам връзка между езика на телесността и емпатичното въздействие през тялото за изграждане на пърформънс. Артистичното представяне през тялото и връзката с публиката осъществява специфично въздействие върху зрителя през невидима връзка и разглежда взаимоотношението като проекция на човешки проблем. Ще фокусираме този творчески проект върху разбирането на емпатията като формула, която я представя като пасивно-съзерцателно отношение към преживяванията на другия – съпреживяване или съчувствие, но без активна намеса за промяна чрез действия“, разказва Александър Манджуков.

ПРОЕКТЪТ

За целите на артистичната интервенция е осъществен разговор тип интервю с професионална гледачка на коне (коняр), която работи с конете с цел поддържаща терапия за деца и хора с дефицити и детска церебрална парализа. Основни теми, провокиращи творческия екип от този разговор, са паралел между боксовото отглеждане на конете и самоизолацията на хората, между комуникацията с природа и комуникацията с изкуствен интелект, общуването през „емоционалната интелигентност“.

Пърформансът се базира на специфично определено пространство, което е асоциация за арена, за манеж на свободен ход при конете. Всеки студент артист е поставен в собствен бокс или пространство и се опитва през телесно живеене на определена емоция да осъществи някакъв вид връзка със зрителя. В зависимост дали е успешен, или не реакцията на емоцията ще е различна, разказват от екипа на проекта.

Втората част на пърформанса е специфично изграждане на видима мрежа от нишки, като емоциите ще опитват да свързват зрителя с определени боксове, клетки, емоции, както и представянето на последвалото насилствено прекъсване на тези връзки, което се проявява върху зрителя, когато тази видима нишка бива прекъсната. Третата част на пърформанса ще предостави избор на аудиторията да се почувства свободата като висша цел на човека.

Източник: БТА

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Verified by MonsterInsights